UWAGA! BESTIE TE SPOTKAĆ MOŻNA ZARÓWNO NA POWIERZCHNI, JAK I W METRZE!Karzeł – zamieszkuje głównie ciemne pomieszczenia, gdyż jego oczy są wrażliwe na światło. Ma bardzo silne ręce, którymi jest w stanie rozerwać ciało człowieka na kawałki. Posiada także zdolności telekinezy oraz przewidywania. W swoich miejscach zamieszkania rozkłada pułapki – zastawia człowiekowi wszystkie możliwe drogi wyjścia. Telekineza pomaga mu w ciskaniu przedmiotami w ofiarę, a przewidywanie – wyczucie nadchodzącej ofiary i odgadywanie jej ruchów. Jest bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem.
Wilczy Szczur – Duże i agresywne stworzenie, wielkości kota. Kiedy jest głodny, potrafi zjeść osobnika tej samej rasy. Odporny na promieniowanie.
Kot – Jest duży, wielkością podobny do Ślepego psa. Ma narośl na policzku i wygląda, jakby gnił.
Tark – Koń na bardzo cienkich nogach. Nie ma o nim żadnych informacji, prawdopodobnie jest tylko legendą. Wydaje się być agresywnym i wymagającym przeciwnikiem.
Izlom – Jest to istota dość przyjazna o nienaturalnie długiej prawej ręce. W zamian za jedzenie, jest w stanie zostać Twoim przyjacielem.
Zombie – Jest to niedoskonała próba ożywienia człowieka. Zbuntowała się przeciwko twórcom. Kontrolerzy są w stanie przejmować jej „umysł”. Potrafi korzystać z broni.
Burer – Rozumny potwór, który potrafi wytworzyć energetyczną tarczę, dzięki której jego odporność znacznie wzrasta. Trudny do walki w zwarciu i na dystans.
Chimera – Stworzona w laboratoriach, miała robić czystki w ludności zanim wybuchła wojna. Agresywna, żarłoczna i szybka. Przypomina nibypsa.
Kontroler – Humanoidalny potwór z nieproporcjonalnie dużą głową. Potrafi przejmować kontrolę nad mniejszymi stworzeniami i wnikać w ich umysł.
Rodent – Jego przodkiem są prawdopodobnie gryzonie, żyjące w stadzie. Sięga około 40 centymetrów, aczkolwiek jest agresywny, zręczny i żarłoczny. Zazwyczaj atakuje w stadach, rozrywając na strzępy ofiarę, zanim zdoła uciec.
Snork – Przodkami tej istoty są ludzie, którzy żyli w dość zatrważających warunkach. Niewiele różni się od mięsożernych stworów. Prowadzi zwierzęce życie. Do poruszania się wykorzystuje wszystkie kończyny. Wykonuje długie skoki i obwąchuje ziemię w poszukiwaniu potencjalnej ofiary. Jest na tyle silny, że potrafi przygwoździć człowieka w oka mgnieniu do ziemi.
Nibyolbrzym – Jest wielką okrągłą istotą z długimi rękami, które wykorzystuje do poruszania się. Może ważyć do dwóch ton, oraz mierzyć dwa metry. Jego kości są twarde niczym skała, a mięśnie mocne. Potrafi atakować falą uderzeniową, raniącą wszystkie żywe stworzenia w okolicy.
Nibypies – Pochodzi od wilków. Różni się od psów tym, że silnie broni swojego terytorium i atakuje każdego, kto jest w zasięgu ich wzroku. Jest zwinny, szybki oraz ma ostre kły. Stanowi zagrożenie dla dużych mutantów oraz silnie uzbrojonych ludzi.
Dzik – Może sięgać wysokością nawet półtora metra. Agresywność i umiejętność przetrwania czyni z niego lepszego od swoich przodków. Ze względu na promieniowanie w niektórych miejscach jego szczecina zupełnie zniknęła, zaś w innych stała się zupełnie długa i gruba. Kopyta przemieniły się w szpony, zaś bezwłosą głowę szpecą plamy i bruzdy. Jest odporny na promieniowanie i może przebywać w silnie skażonych miejscach.
Pijawka – Jest to humanoidalne stworzenie. Przygarbione, z mackami, zamiast otworu gębowego. Potrafi stać się niewidzialna. Zazwyczaj dusi swoje ofiary.
Poltergeist – Nie wiadomo, co jest przodkiem tegoż zwierzęcia. Legendy mówią, że są to duchy ludzi, którzy stracili życie w wyniku napromieniowania. Zamieszkuje zazwyczaj opuszczone tunele. Poltergeist potrafi strzelać kulami ognia.
Mięsacz – jest to świnia, która przeszła szereg metamorfoz. Promieniowania sprawiły, że zwierzę to wytworzyło zewnętrzny pancerz oraz łuski. Kilkakrotnie powiększył się jej układ odpornościowy i nerwowy. Tak, jak świnia, mięsacz jest wszystkożerny i może atakować ludzi.
Ślepy pies – Zazwyczaj żyje w stadach. Promieniowanie sprawiło, że stracił wzrok. Co za tym szło? Automatyczne wyostrzenie węchu i słuchu. Poluje w stadach. Można go spotkać wszędzie. Dzięki swoim wyostrzonym zmysłom, potrafi uniknąć niewidzialnych anomalii.